מוקד אבחונים – לקויות למידה


לקויות למידה

קשיי למידה יכולים להופיע בתחומים שונים, כגון קריאה, הבנת הנקרא, כתיב, כתיבה וחשבון, כאשר הקשיים בתחום המילולי עשויים לבוא לידי ביטוי בעברית, באנגלית או בשתיהן.

בנוסף לכך תלמידים רבים מתמודדים עם קשיי התארגנות, איטיות בעבודה, הפרעות קשב וריכוז, קושי להתמיד במשימה וקשיים בזכירת מידע.

לתלמידים בגילאי גן חובה עד בית הספר התיכון, אשר מתקשים באחד או יותר מן התחומים שצוינו, מומלץ לפנות לאבחון פסיכו-דידקטי (רב תחומי)הכולל הערכה של תפקודי הלמידה, אינטליגנציה ותפקודים רגשיים.


אבחון התפתחותי לגיל הרך – אבחון מוכנות לכיתה א׳


אבחון מוכנות לכיתה א'

אבחון זה נערך על ידי פסיכולוגית התפתחותית  הממפה את תחומי החוזק והקושי של הילד.
האבחון כולל מערך של מבחנים המעריכים את היכולות הרגשיות והשכליות, כמו גם את מידת הרכישה של המיומנויות והכשרים הדרושים ללמידה תקינה של קריאה, כתיבה וחשבון.
בנוסף לכך קיימת במרכז מערכת אבחון ייחודית באמצעות פסיכולוגית התפתחותית מומחית הכוללת הערכת היכולות של הילד ומידת המוכנות שלו לכיתה א´.


אבחון ליקויי למידה: אבחון דידקטי ואבחון פסיכו דידקטי

מרכז אפק מציע אבחון פסיכו-דידקטי מקיף, המתבצע על ידי פסיכולוגים ומאבחנים דידקטיים.
האבחון מורכב משלושה חלקים:

א. אבחון דידקטי – הבוחן את התפקוד בתחומי הקריאה, הכתיבה, החשבון, לימוד האנגלית והמודעות הפונולוגית
ב. אבחון פסיכולוגי רגשי – שמטרתו לזהות את קיומו של מרכיב רגשי-אישיותי בלמידה.
ג. הערכה אינטלקטואלית – הכוללת מבחני כישורים והערכה של הפוטנציאל האינטלקטואלי.

בתום האבחון מתקיימת שיחה עם ההורים והילד, בה מוצגים ממצאי האבחון וההמלצות הטיפוליות.

יש לבדוק עם המכון לגבי הנחות משמעותיות דרך קופות החולים וחברות הביטוח.


אבחון פסיכולוגי

אבחון פסיכולוגי רגשי שמטרתו לזהות את קיומו של מרכיב רגשי – אישיותי בלמידה. בנוסף מתבצעת הערכה אינטלקטואלית הכוללת מבחני כישורים והערכה של הפוטנציאל האינטלקטואלי.

בתום האבחון מתקיימת שיחה עם ההורים והילד, בה מוצגים ממצאי האבחון וההמלצות הטיפוליות.


אבחון הדלגה (הקפצה) לבי״ס/ מוכנות לכיתה א'

אבחון זה נערך על ידי פסיכולוגית הממפה את תחומי החוזק והקושי של הילד.

האבחון כולל מערך של מבחנים המעריכים את היכולות הרגשיות והשכליות,כמו גם את מידת הרכישה של המיומנויות והכשרים הדרושים ללמידה תקינה של קריאה , כתיבה וחשבון.

בנוסף לכך קיימת במרכז מערכת אבחון ממוחשבת, הכוללת תוכנה ייחודית להערכת היכולות של הילד ומידת המוכנות שלו לכיתה א'.


אבחון להפרעות תקשורת- אוטיזם

אבחון פסיכולוגי התפתחותי המיועד לבדוק לקויות תקשורת בקרב ילדים.

בנוסף לאבחון זה , יש צורך בהערכה של רופא התפתחותי.


    מלא פרטים ונחזור אלייך